Thursday, November 1, 2012

Сьомга на фурна

Станаха почти 4 месеца откакто спрях месото. Поне по-голямата част от него. Остана само рибата, която доста често се явяваше като спасителен пояс в моментите, когато почти потдавах на миризмата на мусака, принцеси или кюфтенца. Дали съжалявам, че изключих месото? Не, ако беше така досега да съм го заръфала наново. Дали ми липсва? С всеки изминал ден все по-малко. Въпросът с рибата още ме гложди. Обичам  я пустата сьомга и едва ли скоро ще я отпиша! И всъщност за нея идеше реч тази вечер, а аз пак се отплеснах! :)
А ето и начина, по който я правя:

Необходими продукти:
-сьомга
-розмарин
-сол, пипер
-горчица (не задължително)
-лимон


Сьомгата се измива и подсушава, поръсва се с малко сол и черен пипер (не прекалено) и се поставя върху готварско алуминиево фолио. Аз винаги го намазвам с малко мазнина, защото ме е страх, че рибата може да залепне. Розмарина се измива и няколко листенца се поставят отгоре. Може да се изстиска и лимонов сок. Накрая сьомгата се "запечатва" във фолиото , да стане като малък колет и се слага да се пече на 180-200 градуса за около 20 мин.  По желание, преди ядене, може да я намажете с горчица (аз купувам готова, но в интернет има и доста рецепти, как да си направим сами с малко мед и подправки).  Рецептата не е нищо ново, нищо специално, но пък е лесна и изключително вкусна дори за начинаещи "готвачи" като мен. С чаша червено вино си е направо блаженство! Добър апетит! :)


2 comments:

  1. Търсих рецепта за приготвянето на сьомгата и попаднах на твоя блог. :) Още утре ще я приговя по твоя начин.
    Много уютно местенце е блога ти.
    Успех с отказването от месото. Аз от ноември миналата година не ям месо, като от месец насам започнах пак с рибата.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря, Силви :) Надявам се рибката да ти се получи вкусна :)

      Delete